Zestaw pomiarowy SPIDER

symbol nazwa

cena[zł]

ZPSPIDER Zestaw pomiarowy SPIDER 1510.00
.

Urządzenie służy do wykonywania następujących pomiarów: Obroty w silnikach benzynowych (ZI) oraz silnikach Diesla (ZS), kąt wyprzedzenia zapłonu w silnikach ZI, kąt wyprzedzenia wtrysku w silnikach ZS.

Podstawowe parametry: Napięcie zasilania – 12V; Obroty – 400 –6000 obr/min.

W skład zestawu wchodzą:  lampa stroboskopowa; moduł obrotomierza; czujka indukcyjna; czujka piezoelektryczna; kabel czujka piezo-wejście D w obrotomierzu; czujka indukcyjna z wtykiem B; przejściówka – lampa – wtyk DIN; kabel zasilający z gniazdem DIN

Gwarancja: 12 miesięcy. Ewentualne naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne wykonuje wyłącznie producent.

 

(1kB)
(1kB)

(1kB)
(1kB)
.
.

Pomiar w silnikach benzynowych ZI: podłączyć żabki zasilania – czerwona +12V,  czarna – masa, nałożyć czujnik indukcyjny na pierwszy kabel wysokiego napięcia możliwie blisko świecy i z dala od pozostałych kabli. Wtykami połączyć lampę, moduł pomiarowy i kable zasilające. Przewód czujki indukcyjnej połączyć z gniazdem B /benz/.  Moduł powinien wyświetlić 0 obrotów. W czasie pomiarów moduł nie powinien leżeć w pobliżu elementów zapłonu (przerywacz, rozdzielacz), gdyż może to fałszować wskazania. Uruchomić silnik – obrotomierz powinien wskazać aktualne obroty. Lampą z przełącznikiem ustawionym na B oświetlić kółko pasowe wału głównego. Pokrętło na lampie powinno być ustawione na 0. Wiązką świetlną odnaleźć znacznik na kole pasowym i za pomocą pokrętła na lampie doprowadzić do zrównania położenia znacznika ze znakiem 0 na bloku silnika. Odczytać na pokrętle lampy liczbę stopni i porównać z danymi serwisowymi dla danego pojazdu i przy zalecanych przez producenta obrotach. Ewentualną korektę przeprowadza się przez delikatne obracanie aparatu zapłonowego. Po prawidłowym ustawieniu i dokręceniu aparatu zaleca się powtórne sprawdzenie wskazań. Uwaga: kontrolę i regulacje wykonuje się przy nagrzanym silniku i odłączonym podciśnieniowym regulatorze kąta wyprzedzenia.

Diesel: podłączenie i pomiar podobnie jak w ZI, z tym że zamiast sondy indukcyjnej używamy czujnika piezoelektrycznego podłączonego do wejścia D. Również na lampie przełącznik ustawiamy w położenie D/diesel/. Czujnik jest urządzeniem delikatnym i należy się z nim obchodzić delikatnie – unikać wilgoci, smarów a zwłaszcza zbyt silnego dokręcania. Czujnik należy zainstalować na prostym odcinku rurki doprowadzającej paliwo do wtryskiwacza zalecanego w opisie serwisowym /zwykle najbliższego od znacznika/. Znacznik może być umieszczony na kole pasowym lub w okienku na kole zamachowym. Rurka wtryskiwacza powinna być starannie oczyszczona i odtłuszczona. Niestabilne wskazania obrotomierza często spowodowane są wadliwym założeniem czujki na przewód paliwowy [np. w miejscu zagięcia bądź nierówności na rurce]. Niedopuszczalne jest dokręcanie czujnika na zagięciu lub na rurce o innej średnicy niż przewidziana dla danego czujnika. Odczyt za pomocą lampy stroboskopowej – podobnie jak w silniku ZI – ewentualna korekta –zgodnie z instrukcją serwisową dla danego pojazdu. Uwaga-należy zachować szczególną ostrożność ze względu na długie kable i obecność wirujących elementów. Lampa nie może być zasilana z instalacji 24V!.

.